New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

måndag 16 augusti 2010

Lycklig


Om du vill vara lycklig en timme

ta en tupplur.

Om du vill vara lycklig en dag,

åk och fiska.

Om du vill vara lycklig ett år,

ärv en förmögenhet.

Om du vill vara lycklig en livstid,

hjälp någon annan.


(Kinesiskt ordspråk)


Ja, vad är det egentligen som gör oss lyckliga...?
Tjejerna på bilden ser ut att vara lyckliga, sommarlov tillsammans med kompisarna:)
Jag ska försöka tänka på det här ordspråket i veckan, anstränga mig för att få tillfälle att hjälpa någon annan... Inte bara för att jag ska bli lycklig utan för att någon annan ska glad, någon som inte förväntar sig att jag ska göra något för dom. Jag tror att det här ordspråket är en nyckel till något större och vidare än vad jag kan se här och nu.
Jag inser, att hjälpa någon annan innebär dubbla vinster:)

3 kommentarer:

Country Hill sa...

Nog ser flickorna lyckliga ut, så söta!
Så tänkvärda ord bra att stanna upp och tänka till ett tag!
Ha det gott!
Kram Lena

Marie L sa...

Vilken underbar och inspirerande blogg du har Sofie! Upptäckte den idag! Ha det så bra, kram kusin Marie

Old and New Home sa...

Fina ord du hittat *L*

Ha en skön vecka
Kram Cattis

>