New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

lördag 18 september 2010

Ballerina Kladdkaka - at the top

Våningskakfat - fyra våningar
Här är ett av mina kakfat som jag gjorde i somras. Som vanligt är det mesta inköpt på Erikshjälpen. Här har jag använt mig av enbart glas för att få ihop våningarna. Kakfatet får mig att tänka på en prispall, därför la jag mina favoritkakor överst...


Vet ni om att Göteborg Kex tillverkat Ballerina sedan1963. Ballerina är företagets största varumärke vilket inte är så konstigt eftersom det är Sveriges populäraste kex. Vart tionde kexpaket som säljs i Sverige är ett Ballerina paket.Varje sekund äter i snitt sex personer ett Ballerinakex enligt Göteborgs Kex hemsida... visst är de goda... men det verkar helt otroligt!


Här ser nu hur jag har använt mig av kristallglas både upp och ner...en felvänd glasljusstake kom även till sin rätt här. Jag har ibland lagt i dekorationsstenar, krossatglas eller annat roligt i glasen...det blir väldigt effektfullt på ett enkelt sätt...ett litet tips.

"Livet är som en spegel.
Allting blir vackrare när du ler."  

8 kommentarer:

Country Hill sa...

Ditt kakfat är hur fint som helst! Vem gillar inte Ballerina?
Ha en fin dag!
Kram Lena

Anonym sa...

Tusen tack för fin kommentar hos mig! Jättevackert kakfat och kan säga att Ballerina kladdkaka är en favorit hos oss. Såg i ditt förra inlägg att du undrade över den vackra krukväxtens namn. Den heter Streptocarpus/Kornettblomma och finns i många olika färger. En gammal krukväxt som funnits i många år.

Ha en fin söndag!

Roses & Angels sa...

Så fint kakfat du har gjort. Nu försvann min kommentar så det kan komma två. Limmar du med super lim då eller nåt annat lim? Tack för besöket och dina fina ord om bilden inne hos mig. Så fin blogg du har. Här ska jag lägga mig som följare. Ha en fin kväll kram

Ewa`s Galleri sa...

Roligt att du hittade till min blogg,så jag fick se din
Jättefint kakfat,blir sugen att försöka själv har ju ett o annat fat o glas över från alla loppisrundor
Ha en bra kväll

Ewa`s Galleri sa...

Jag igen,fick se stollen klädd i jeanstyg,kanonfin ,har du gjort den själv

Old and New Home sa...

Oj vilket fint kakfat.. Hur lyckas du få det att hålla ihop?

Ha en skön vecka
Kram Cattis

Katta sa...

Vilket fint kakfat du gjort. Kristallglasen i det är verkligen fina. Ballerinakex är goda men jag visste inte att det fanns kladdkakekex med. Måste nog testas, kram Katta

Roses & Angels sa...

Tack ja det ska bli så kul att ha någonstans att vara. Ja med vanligt lim går det ju säker inte. Dom är i alla fall jätte fina och speciella. Kram

>