New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

onsdag 24 november 2010

Julklappstips - Sy en pläd


Nu är det bara en månad kvar tills jul och dags
att fixa lite julklappar!

Du kan göra som jag, sy en pläd som du sen inte vill ge bort...
en julklapp till dig:)



Den här pläden har jag sytt av ett helt underbart tyg, som jag har köpt på Panduro. Det är så mjukt att jag skulle önska ni kunde känna på det genom datorn...

Eftersom tyget i sig är så fint i sig med alla rosor tyckte jag inte det behövdes något snyggt kantband eller bredare fåll i något annat tyg som jag först hade tänkt. Eftersom tyget ligger på 1,70m bredd och det inte var så lätt att få tag i något tillräckligt brett tyg, fodrade jag det med krossad sammet på 1,5 m bredd och fick på så sätt en invikning på ca 5 cm. 



Pläden är fodrad med krossad sammet som jag beställt från Stoff & Stil.

Allt gott/ mosterfi 

3 kommentarer:

Country Hill sa...

Jättefin måste nog kika in på Panduro det var ett tag sen. En varm och gosig pläd kan man behöva i den här kylan, här har vi snöstorm nu.
Ha det gott!
Kram Lena

Roses & Angels sa...

Vilken ur mysig pläd du har sytt. Så varm och go den ser ut. Bra julklapps tips som man kan ha nytta av så här på vinterkvällarna. Kram

Mys och hemtrevnad sa...

vilken vacker pläd du sytt, förstår att du vill behålla den själv*ler..kramis semlan

>