New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

onsdag 2 mars 2011

Ett ljus i mörkret


Jag fick lite pysselinspiration en kväll i veckan.
Eftersom jag tycker det är så mysigt att ha tända levande ljus på kvällarna fick jag för mig att dekorera några blockljus.
Till det här lilla arrangemanget har jag handlat det jag behöver på second hand. Ett silverfat, ett gammalt mynt som någon gjort om till halsband och en gammal bibel...


 Myntet år från 1781...





 Till den här ljusdekorationen har jag använt ett gammalt halsband som sett sina bästa dagar...
men som ljusdekoration kom det till sin rätt igen.



 

Här har jag satt fast dekorationer som jag faktiskt köpt i en
vanlig inredningsbutik.
Ett gammalt halsband  fick också här komma till användning.
Fatet har jag köpt på second hand och sprayat det vitt.




Ja, det man kan göra mycket av det mesta. Hoppas det här kan ge er lite inspiration till att dekorerat ljus ni också!

Ha det gott/ mostefi

5 kommentarer:

Änglarum sa...

vad fint du har pysslat ♥ visst är det roligt, bara låta fantasin flöda.Ha en fin kväll kramiz Jessica

Anna Larsson sa...

Underbart mysigt! Blir alltid inspirerad när jag kikar in hos dig!
Kram Anna

Hammarsbacken sa...

Vad fint. Jag blir verkligen inspirerad att dekorera med ljus nu. Det är ju så mysigt. Vilken fin blogg du har!
Sonja

Anonym sa...

Vilka ljuvliga ljusdekorationer. Visst är det härligt när man "tager vad man haver" istället för att bara köpa nytt, nytt, nytt. Sen ibland måste man ju köpa lite nytt också.

Ljuvlig blogg du har och underbart kakfat du gjort, visst är det kul;)

Tack för in fina kommentar inne hos oss
Önskar dig en ljuvlig helg

Elsa och Helena sa...

Vilka fina arrangemang du gjort! Och det gamla myntet helt fantastiskt fint.

KRAM Helena

>