New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

onsdag 18 maj 2011

Marina kuddar




 Var tror ni att jag bor ?


 Det var så kul att sy nya kuddar så efter mina sammetskuddar
 var jag tvungen att sy ytterligare ett par.
Inte för att jag behöver några nya...



Ja ni ser rätt, jag har sprättat.
Jag sydde fast den lilla flaggan
för att sedan direkt sprätta bort den.
 Allt för att få synliga nålstyngshål och en marin känsla...
en skugga bakom flaggan.


Ibland behöver man inte krångla till det ,
en vanligt söm kan bli ett effektfullt avslut.


"Livet är inte det dagar som gått
utan de dagar man minns"

Inte så dumt att tänka på ibland:)
//mostefi

5 kommentarer:

Hammarsbacken sa...

Vilka urtjusiga kuddar. Vad duktig och påhittig du är! Kram Sonja.

Carin Lyrhem sa...

Så fräcka kuddar Sofie! Jag har täckt av våra fat och vänt dom nu i kväll, det blir kanonbra! vi hörs....Kram Carin

Lejonkvinnan sa...

Dom här kuddarna är helt i min smak! Kanonsnygga! :)

Roses & Angels sa...

Hej! Tack för kommentaren ang smycken jag köpt. Agneta är jätte duktig. Så fina kuddar du har sytt. Västkusten ja bor du nära Skåne kanske? Kram

Penseldraget sa...

Tack vännen för dina rara rader...de gör mig så glad att du gilar de jag gör..och du själv är ju så duktig o kreativ med dina vackra alster...ska själv ta o gjuta lite rabarber blad dom böir ju så dekorativa. önskar dig en skön vecka
kram pia

>