New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

måndag 27 juni 2011

Betong, betong & betong






Här ser ni mina senaste rabarberfat.
När betongen bränt klart är det alltid ett nöje att vända på
faten... man vet aldrig riktigt hur de kommer att bli.



Det här fatet är ganska stort och
för att det ska hålla ha jag använt mig av hönsnät.
Jag gör en kulle av sand, lägger ett rabarberblad på och
sen lägger man på betongen som måste vara ganska fast.
När man är nöjd med formen klipper man till hönsnät i
 passande storlek som man försiktigt trycker ner i betongen.



Här ser man tydligt skillnaden som blir om man
använder sig av betong som liknar filmjölk
eller betong som mer liknar kletig
havregrynsgröt.


 Samma betong men ändå så olika,
det här hjärtat ser nästan ut som polerad marmor.



Här har jag använt mig av iskubsformar från Ikea.


Silikonformen som länge legat i skåpet
har kommit till användning här.


Livet är som betong...
hårt, vackert och fullt med
stora möjligheter.

// mosterfi

3 kommentarer:

Hammarsbacken sa...

Sååå fint. Vad duktig och kreativ du är.
Kram Sonja.

irene sa...

Fantastisk va du är duktig!! De blir ju bara sååå fina!!
Du får det till du!!
Ha en fin vecka!

Kram Irene

Anonym sa...

Det finns nog inget du inte kan....superfint!// Lisbeth

>