New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

tisdag 14 juni 2011

Betongbänken har fått nytt liv...

:)

Den här bänken gjorde jag för ett par år sedan.
Det var ett av mina första betongprojekt
och kanske inte det jag skulle
rekommenderar någon att börja med.
Det är bättre att börja göra ett rabarberfat.


Egentligen gillar jag när teak är lite grått och slitet,
men ibland behöver man göra lite "underhåll".

Jag har tagit ett speciellt teakmedel som min
man använder till båten, och som
ni ser var bänken både smutsig
 och  full av alger.


Bänken har stått ute under flera år
och med tanke på klimatet här
på västkusten är jag både
fascinerad och imponerad
av vilket fantastiskt
material teak är.

Det blev rent och fint
och bänken blev som ny.

Hoppas ni får en bra vecka!

mosterfi

3 kommentarer:

himlaverket sa...

Oj, vad mycket fint härinne.
Blir helt betagen....
Jag undrar också vad du använder för papper till dina vackra tags, det såg så tjockt ut på något sätt....?
Ha en bra fortsatt vecka.
Kram ullamaria

Roses & Angels sa...

Vad fin bänken blev =). Snyggt jobbat. Tack rara du ja just nu använder jag en vanlig men ska köpa en ny, en större och bättre =). Ha det gott kram

Mycket annat & lite betong sa...

Så fin bänken är!
Det var en stor produktion av rabarberfat! Jag har fortfarande inte hunnit gjuta något än i sommar.

Hälsningar Agneta

>