New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

onsdag 8 juni 2011

Lilla Provence - en pärla i Skåne

:)

I helgen var vi ett par dagar i Österlen.
Vi hade inte bokat något boende utan hade en
förhoppning om att hitta något mysigt ställe att bo på.
Det tog ett tag men till slut fann vi ett Bed & Breakfast
som översteg alla mina drömmar och förväntningar.


Lilla Provence är en gårdsbutik/webbutik
med mycket inredningsprylar från
Danmark och Frankrike.
Tyvärr tog jag inga bilder
inne i butiken men
du kan kika in där om
du klickar här.



Däremot tog jag några bilder från det
lilla huset vi bodde i.


Allt var så smakfullt och mysigt!




På undervåningen låg vardagsrummet i
anslutning till köket samt dusch/toalett.
På övervåning var det tre små rum och
en liten möblerbar hall.


Frukosten serverade i en annan del av gården,
närmare bestämt hönshuset.
Det var såååå mysigt och går inte att
beskriva med ord.


Så idylliskt!!!


En annan dag ska jag visa er vad jag
köpte i butiken, men det blev bland
annat flaskunderlägg med tänkvärda
ord som man kan ha till mycket...


MINNS
gårdagen

DRÖM
om morgondagen

LEV
idag


Jag minns med glädje vårt besök på Lilla Provence.
Jag drömmer om att kunna åka tillbaka.
Men lever idag, så nu ska jag gå till tvättstugan och
hänga upp lite tvätt:)

// Må gott önskar mosterfi

1 kommentar:

Änglarum sa...

Villket mysigt ställe! tackar för tipset :) kanske blir det en tur till skåneland i sommar..Har skaffat en liten bok, som alla smultrontips får hamna i. må så gott<kramiz Jessica

>