New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

onsdag 20 juli 2011

Sommarkök


Min pappa har byggt ett så fint, mysigt och
användbart sommarkök i direkt anslutning
till det vanliga köket i sommarhuset.

Bänkskivan är av lärkträ.

Ordning och reda med lådor från IKEA.

I ett hörn står gasolgrillen med ett tak som skydd
och grillredskap nära till hands.


Färska kryddor... mmmm

Frukosthörnan by night!


Ett runt fönster i dörren
är en fin detalj.

Själv har jag fått inspiration att fixa till vår altan
som nu är full av brädor till kommande projekt :)

Ha det gott / mosterfi

4 kommentarer:

Carin Lyrhem sa...

Oh vad snyggt! Nu får du piska på Örjan att han också bygger ett utekök, eller så gör du det själv!

Anonym sa...

Vad din pappa kan - och Du kommer inte långt efter! Det ser riktigt bra ut med ett grill/sommarkök på baksidan.
Ha´en fortsatt bra sommar och lycka till med alla dina projekt. May

Linda Palm sa...

Underbart! Mannen har spånat på en liten köks-ö i uterummet. Jag tänker mer ett fint litet minikök på altan till Svea nästa år. så länge möblerade jag en liten relaxhörna med mysig träsoffa i uterummet - blev riktigt bra! Nu blir det spännande att se vad du hittar på. Vet att du har altanprojekt på gång:)

Camillha sa...

Så FRUKTANSVÄRT...

...snyggt!
Jag blir stum!

GRATTIS!!!

Vilken pappa du har!

>