New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

tisdag 20 september 2011

Pappas gamla bricka...


När mina föräldrar flyttade i våras och det röjdes i alla skrymslen och vrår, kom det fram både det ena och det andra.

En kornblå träbricka som min pappa gjort i slöjden och mycket annat hamnade i vårt garage.
Originalfärgen var brun men min mamma hade någon
gång på70-talet målat om den i hård lackfärg,
som var ett elände för mig att slipa bort.

Jag undrar var det var för någon miljövänlig färg... ?
Eftersom min pappa gjort den var det extra roligt att måla om den och göra den fin. Jag fick måla många gånger lager vitt eftersom jag trots tappert försök inte lyckade få bort all blå färg.

Här ser ni hur brickan såg ut innan sandpappret kom fram...


När jag växte upp hade vi i köket kornblåa mormorstänger,
gardiner men kornblåa snedremsor,
blå bricka hängande i matchande brickband... och jag tyckte den kornblåa färgen var sååå fin.

Idag har min mamma fått brickan,
min tanke har hela tiden varit att hon skulle få den... 

...så den översta bilden är arrangerad...
allt för min blogg :)

Imorgon är det en ny dag...en dag med nya möjligheter!

Kram på er/ mosterfi

9 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Den blev ju helt ljuvlig.. Du är så skicklig !
Kraam
Sanne

Johanna Stålros sa...

Superfin! Bra jobbat! Kram Johanna

Villa Vinkelhaken sa...

Åh den var superfin! Jättefin text! :)

Ha det fint!
Kram Jenny

Frøken Anker sa...

Sikke dejlige minder. En dejlig text på en fin bakke.

Hav en dejlig dag

Penseldraget sa...

Vad roligt att få måla nåt som din pappa gjort, och jätte fin blev den vacker text.
kram pia

Handgjorda drömmar sa...

Den blev verkligen kanonfin! Extra kul när någon nära har gjort brickan.
Kram

Unknown sa...

Så fin den blev, och texten gillar jag.

Kram Maggan
http://vindsromantik.blogspot.com/

Änglarum sa...

Hej! tänk vad mycke fint du skapar..alltid så mysigt hos dig :) kramiz Jessica

Anonym sa...

åh vad fin den blev;) och så vackra ord;) Den 10-11 December kommer vi att finnas i Haga i Göteborg exakta tider och var återkommer i bloggen;)

Tack för på hälsningen hos oss/annie

>