New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

lördag 3 december 2011

Adventskalender...

 ...för stora och små!

Här kommet ett pysseltips som inte är
 "fast and easy"  som mina tidigare...
Easy byt not fast!

Jag har sytt 24 påsar som jag fyllt med julklappar,
årets adventskalender :)
Det tog lite längre tid än vad jag hade trott...



Jag har använt mig av sex olika tyger som jag
mixat och blandat efter lust och på ett sätt så jag har
kunnat använda  alla småbitar.


Siffrorna har jag tryckt efter en siffermall,
eftersom jag vill att det ska kunna gå att tvätta påsarna
har jag använt textilfärg.


Jag har använt olika
band i svart,vitt, beige och rött.
Två varv i kanalen gör att det går lätt
att dra ihop påsen.

Nr 24 skiljer sig från dom andra men
den ska ni få se en annan dag!

Har börjat på en stege där påsarna ska hänga,
men den blev inte klar... så påsarna får ligga i en julkorg istället!

Ha det gott och välkommen tillbaka!

:) mosterfi

3 kommentarer:

LissasVita sa...

Väldigt söta,och vilket jobb det ligger bakom...och vad ska gömmas i dem?? Kramen Lisbeth

Carin Lyrhem sa...

Oh! Vad fint Sofie! och vilket jobb du lagt ner...fantastiskt!

Änglarum sa...

så fina ♥ hoppas du har haft en fin andra Advent!kram kram Jessica

>