New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

söndag 15 april 2012

Altan del 1

Vårt nya altanbord börjar bli klart.

Vi har satt det  på plats för att få en känsla
av hur vi ska inreda altanen och hur
stora stolar vi kan köpa.


Mannen har snickrat och sonen har laserat...
jag har det bra:)


En bänk i samma stil står nu på min önskelista...


Klicka  HÄR så kommer ni till en mysig altan.
Att skapa ett sådant mysigt uterum på vår altan är mitt mål.


Nu ska jag ta mig lite tid för pyssel...
Jag har målat om en ful gammal bricka och idag är
det dags att göra det som är roligt... texta!

Må så gott alla mina bloggvänner!

Kram mosterfi


9 kommentarer:

Linda Palm sa...

Så fint! Just ett sånt är på gång här också. Lite Ernst liksom:) Svårt med stolar, bänkar tar mindre plats. Snyggt att lägga på gråa fårskinn sen:)

What's in a day sa...

I love your table...so nice, good work, your husband have made it verry well!!!!And your son paint it, wow!!!
So wonderful to stay outside and make new things in the garden.
Ik wish you a nice week!!!

Kram,
♥Eefie

LissasVita sa...

Så fint..praktiskt med en händig make och son....bara beställa liksom....;) ! Jättefint bord! Ser verkligen genuint ut!Kramen Lisbeth

Änglarum sa...

Ni har nog praktiskt handlag både du och maken o sonen tror jag ;=) bordet blir ju jätte fint.kram Jessica

hönapöna sa...

bordet är verkligen jättefint... händiga män är bra att ha!
Ska bli spännande att se slutresultatet!

Himlavit sa...

Super fint bord =) Och jätte söt karaff =)

Såg dita fina inlägg om min butik Himlavit =D Blev så glad när jag såg dina fina ord och kul att du gillar dina lyktor =)
Såg att du ville ha siffror också, kommer att få hem en beställning i början/mitten av maj och ska snart till att göra en tilläggsbeställning så hojjta till om det är något du önskar få hem =)

Önskar dig en fortsatt trevlig söndag
KRAM Tessan

Anonym sa...

Vilket härligt bord, och ser redan vilken fantastisk altan det kommer bli när allt är färdigt...

Önskar dig en härlig start på den nya veckan

Sofia sa...

Det där kommer att bli superbra, tror jag!
Så kul att du kikade in till mig! för då hittade jag ju dig och din fina blogg!
Förstår också av det jag läser längre ner att vi också delar samma tro! Så roligt!
STOR KRAM
Sofia

Anonym sa...

Ja, du har det bra med en duktig son och händig karl.
Kram från Frillesås

>