New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

lördag 15 september 2012

Hissgardiner



Idag har köksgardinerna kommit upp.
Jag sydde klart dom för flera veckors sedan
men sen blev dom liggande...
 
Jag har varit och letat efter en ny "gardinstång",
 vill ha ett rostfritt rör eller en gängstång...
men det var inte så lätt som jag trodde.
 För att gardinerna skulle komma upp  någon gång fick det 
bli stången vi hade innan.
 

Jag har sytt gardinen i grått linnetyg från Stoff & Stil.
Hålbandet hittade jag i garaget,
"bra ha band"... fast jag vet inte
vad det har används till.
 

 
Här ser ni att jag använt en skruv med en mutter på baksidan
för att hålla uppe gardinen.
Vill jag kan man lätt hissa ner gardinen...
även om jag inte tror att jag kommer göra det.
Men man vet aldrig.
 
 


En bild på vår fina orkidé som blommar om... igen.
Fantastiska blommor!

 
Ha det gott!
 
Kram mosterfi








6 kommentarer:

hönapöna sa...

coolt...!
önskar dej en härlig lördagskväll!
Kram...

What's in a day sa...

You hve made a beautiful curtain in your kitchen, wow....so nice colour and a real unique "hanging system".
I wish you a nice day!!!

Lots of greetings from me,
♥Eefie

Fröken Tindra sa...

Men vilken kul idé!! Man tager vad man haver...
Orkidéer är härliga! Och tacksamma!
Kram!

Carin Lyrhem sa...

Åå vilka fräcka gardiner, verkligen jättesnyggt! Kram Carin

Jennie W Loftby sa...

Men det var nog det fiffigaste jag har sett på länge! Tack för att du delar med dig!
Kram J

LissasVita sa...

Det var ju en kul ide!! Så fint det blev! Kramen Lisbeth

>