New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

torsdag 27 september 2012

USA-tavla

 Ibland får man lust att tillverka något bara för att det är
roligt att testa en ny teknik eller modell.
 
Den här tavlan är ett sådant projekt.
 
 
Började på tavlan i somras under semester när
vi var hos mina föräldrar.
 Åkte en solig dag till den lokala brädgården och
köpte lite virke tillsammans med min pappa.
(Allstå in någon stor byggmarknad som Bauhaus.)
Att bara åka och köpa brädor där var kul.
Rätt dimension fanns inte så dom sågade till det jag ville ha.
 
 
Jag hyvlade till kanterna och målade
sen brädorna med utomhusfärg.
Stjärnorna skrev jag ut från nätet och skar
till en mall från en plastficka.
 

Tanken var att tavlan skulle var på vår altan men
eftersom den blev klar
förra veckan kändes det inte så kul att sätta upp
en tavla i regnet och mörkret.
 
Edwin 16 år som gillar USA-stilen fick därför
en tavla till i sitt rum:)
 
Ha det gott/ mosterfi
 

8 kommentarer:

hönapöna sa...

snygg... jag gillar dina fina tavlor!
Kram...

Änglarum sa...

Hej Sofie! vad fin tavlan blev!! duktiga du..trevlig helg! kram Jessica

LissasVita sa...

Så proffsig den blev!!!Förstår att sonen blev glad!! Kramen Lisbeth

Carin Lyrhem sa...

Ååååå Sofie, vilken fräck tavla, du är så duktig!!!!

Carin Lyrhem sa...

Ååååå Sofie, vilken fräck tavla, du är så duktig!!!!

Himlavit sa...

Hejsan hej =)

Super fin tavla du gjort. Min mammas karl som varje år är lika svår att köpa julklappar åt, älskar USA. Kanske jag skulle försökt mig på en sådan jag med :D

Ha en underbar söndag
Kram Tessan

Mycket annat & lite betong sa...

Mycket snygg!
Kommer du att få hänga den på altanen i vår?

Kram Agneta

Anonym sa...

Hej Sofie, hittade din fina blogg på nätet när jag sökte grejer till sonens rum :) Det är inte så att sonen har tröttnat på sina USA tavlor ännu o vill sälja dom? Har precis gjort sonens rum vitt och eftersom han är halvamerikan ska jag inreda i blått, vitt o rött och stjärnor, naturligt vis. Vart har du hittat kuddarna? O vet du något tips vart man hittar mera USA inspirerade grejer?
Kram Therese
pyret1972@hotmail.com

>