New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

tisdag 6 juli 2010

Randvik - fotokudde

Den här kudden gav jag till min mamma när det var morsdag. Jag hade tänkt att göra en kudde med ett brudfoto på min mormor och morfar men jag hittade inget...som vanligt var man ute i sista minuten så jag fick ta ett foto på min mamma och pappa istället. Kudden har jag sytt av en duk jag köpt på Erikshjälpen, man ser inte det på bilden men det är ett fint mönster i väven. Innerkudden är av dun och den har jag beställt från Stoff&Stil.

På baksidan eller om man vill framsidan använde jag mig av en annan bild än den jag hade tänkt, en på min mormor och morfar i alla fall, Vanja och Egon Randvik. De fick sju barn och nu är släkten Randvik så stor att jag inte kan hålla räkningen på hur många vi är...

1 kommentar:

Country Hill sa...

Åh så vackert det blev en riktig nostalgikudde!
Ha det gott i sommarvärmen!
kram Lena

>