New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

fredag 2 juli 2010

Sinnesrobönen


Det här fina armbandet, med en bön som jag verkligen gillar, fick jag av mina systrar när jag fyllde år.
The Serenity Prayer
God grant me
SERENITY
to accept the things I cannot change;
COURAGE
to change the things I can; and
WISDOM
to know the differens.
För visst är det så oavsett om man har en tro på Gud eller inte att man många gånger skulle vilja få hjälp med att finna sinnesro eller uppleva ett lugn inombords. Kan man acceptera det man inte kan förändra, har man mod att förändra det man kan förändra och dessutom förmågan att inse skillnaden tror jag man kan uppleva ett inre ro. Lättare sagt en gjort...hur kommer man dit då?
Bön hjälper...

5 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

jättevackert! kramis semlan

Country Hill sa...

Så vackert!
Hoppas du har det bra i sommarvärmen här närmar sig semestern ska bli skönt.
Kram Lena

krajamaria sa...

Så vackert armband! Både orden och den lätt tvinnade formen.

Anonym sa...

Vilket vackert armband!Vet du möjligtvis var man kan köpa det?? Skulle bli sååå glad för tips om det! Ha en fortsatt go sommar,Mvh Tina Göteborg

mosterfi sa...

Hej.
Min syster köpte armbandet när hon var i Florida i en bokhandel. Jag sökte på nätet för jag hade kvar "lappen" på tillverkaren och hittade en internetbutik som sålde armbandet.
http://hiseverlastinggrace.com/index.php?main_page=product_info&cPath=4_5&products_id=104
Hoppas du kan beställa det du vill ha!
Sofie i Frölunda

>