New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

tisdag 31 augusti 2010

Våningskakfat

Sommarpyssel...
Jag letade länge efter ett lila fat för att kunna göra mig ett våningskakfat som passade in i vårt vardagsrum. Det var inte så lätt men den som söker han finner... Efter många turer till second hand hittade jag till slut det lila fatet på Erikhjälpen. Det är roligt att blanda gammalt och nytt så även en skål från Indiska kom till användning.



Har gjort några fler kakfat men dom får jag visa er en annan dag.
Allt gott/Sofie

4 kommentarer:

Marie Louise sa...

Där kom många fina saker till användning samtidigt. Kram Marie

Country Hill sa...

Riktigt snyggt!
Ha det gott!
Kram Lena

Elsa och Helena sa...

Så fint ditt våningskakfat är och vilken bra idè att ta tillvara på saker man redan har:) Färgerna på fatet och skålen är supersnygga! Gillar också lila!

KRAM Helena

Anonym sa...

Hej! Blev himla glad när jag ramlade över din blogg, har nämligen kommit över två Emma-fåtöljer som behöver kläs om. Tid har jag, och har pysslat med endel hantverk innan men aldrig klätt om en fåtölj. Kan jag ge mig på det tror du ändå? Är väl hyfsat händig, och när det kommer till sånt "pill" så har jag tålamod, så s¨å länge man är noggrann borde det väl gå?

Dock lurar jag lite på hur du gjorde med bakstycket, har du tid att utveckla det nån gång skulle jag bli själaglad.

/Alexandra

>