New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

tisdag 7 september 2010

CONVERSE

Mina absoluta favoritskor är Converse. Jag har haft olika modeller och färger sen jag var tonåring, antingen det varit modernt eller inte...nu är de poppis igen vilken gör det lite jobbigt att hitta sina egna bland familjens alla Converse,är man sex personer i familjen och vissa har fler än ett par blir det några stycken.När jag plockade i hallen idag kom jag och tänka på en liten berättelse...


Skoföretaget

För många år sedan ville ett stort skoföretag utvidga sin marknad. Styrelsen beslöt att skicka ut två olika representanter, som på var sitt håll skulle undersöka möjligheterna att sälja skor i Australien.Främst skulle de se om det fanns en marknad bland aboriginerna.

En tid senare kom två telegram.
Det första löd: "Omöjlig marknad. Alla går barfota."
Det andra löd: "Oändlig marknad! Alla går barfota."

Ur: Det är aldrig kört! Samlingsvolym * Argument Förlag


På bloggen CHARMANTA  kan ni se en så fin och charmig dörr med texten "Ditt val gör dagen"... så inför varje ny dag är frågan... har du en omöjlig eller en oändlig marknad framför dig?

1 kommentar:

Mycket annat & lite betong sa...

Oj, jag trodde det var bilder från en skoaffär! Förstår att det inte är lätt att hitta sina.
Snyggt kakfat du har gjort.

Ha det bra!
Agneta

>