New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

torsdag 8 september 2011

Lila... gillar lila...

Jag fortsätter med att använda så mycket som möjligt av de tyger
jag har hemma,  jag försöker att inte köpa så mycket nytt...
Det här lila tyget blev över när jag klädde om mina
Emma-fåtöljer som vi har i vardagsrummet.
När den nya katalogen från Stoff & Stil kom för ett
 par veckor sedan fastnade jag för den här rullen
med band, det var något nytt som jag inte hade
sett tidigare.När jag såg att det fanns i lila
 kunde jag inte låta bli beställa en rulle...

Det var lätt att sy fast banden...

Eftersom jag har använt mig av tygrester var det ett
litet pussel att få ihop det tyget jag hade till två kuddar.
Bandet blev min lösning för att "dölja" skarvarna :)

 Nu har vi två nya kuddar i vardagsrummet,
tyget i mitt skåp har minskat och jag
använde allt band så det 
blev inga nya rester = Jag är nöjd :)

Kram mosterfi

Ps. Klicka här om du vill komma till Stoff & Stil!

Inga kommentarer:

>