New England - Shabby Chic - Inredning - Inspiration - Måla om möbler - Texttavlor - Gjuta i betong - Canvastavlor - Sy - Virka - Klä om möbler

onsdag 2 januari 2013

Trätavla



Idag har jag varit ledig och kunnat ägna mig åt 
det som jag tycker är så roligt och avkopplande... Äntligen!




Kusin Carins( Letter & Arts) gamla altangolv 
har åter kommit till användning och jag har ägnat stora delar 
av dagen åt att måla text på gamla brädor.


Jag ska sätta ihop brädorna till en tavla...



Jag har både textat fritt och skrivit ut texterna från dator...
kalkerat med både krita och blyerts. 


 Jag brukar vara i garaget när jag målar  mina trätavlor...
men i år kom tomten med ett bordtennisbord, så nu har tvättstugan
blivit ett målarrum...och sovrummet blivit ett torkrum.
Det gäller att vara flexibel:)

/ mosterfi


5 kommentarer:

HönaPöna sa...

å, vad fint det kommer att bli... spännande!

What's in a day sa...

All the best wishes for 2013 to you!
What a nice letters you have put on the wooden planks....a nice job to do if you have a few days off.

Wishing you a nice evening,
♥Eefie

LissasVita sa...

Så härligt..förstår precis din känsla..bara frossa i den härliga skapar glädjen...så fint det blev!! Kramen lisbeth

LissasVita sa...

Hejsan! MAX är mat. Ren näringsrätt mat som är kraftfull. Mycket forskning finns av egna och oberoende lab. Tänk tanken om du ger dig rätt bränsle som bygger upp kroppen..vi byter ut våra celler alltid,vi förnyas hela tiden. Det som jag matar min kropp ska vara det bästa byggnadsmaterialet.
Inom EU får du inte säga att mat är helande och läkande. Därför går inte företaget ut med vad som kan förbättras. I USA finns inte de begränsningarna. På EU:s bord ligger våra forskningsresultat och väntar på godkännande och sedan kan vi använda dessa som
argument.
Kroppens intelligens rättar upp i den takt som är bäst för just dig. Och vad du bär i din ryggsäck. Den jobbar både fysiskt och psykiskt ,har sett otaliga ggr. Det vi får säga är att den stärker immunförsvaret och där är jag den förste att skriva under.Skulle jag ändå känna nåt sjukt på g skvätter jag i mig lite mera och det hinner aldrig bryta ut. I början kan man ha utrensningar. Bara positivt då har kroppen börjat jobba. Är du mera nyfiken kan jag ringa dig. Kramen Lisbeth

Fröken Tindra sa...

Den tavlan blir kanonfin! Det är ju så kul att pyssla!
Kram!

>